Wednesday, February 26, 2014

Aduh Sakitnya Kaki!


Minggu lepas adalah minggu yang sibuk dengan tugas hakiki dan bertugas sempena dengan Festival Layang-Layang Antarabangsa Pasir Gudang kali ke-19 maknanya sudah hampir 16 tahun terlibat dalam festival tahunan ini. Selain itu tugas hakiki perlu disiapkan segera untuk audit 2013.


Terlibat dalam tugasan Festival Layang-Layang memang kena banyak berjalan, urusan dengan pembekal, persediaan minuman dan jamuan majlis penutup festival tersebut. Itulah rutin tetap yang dilakukan selama 16 tahun. Umur semakin meningkat, 16 tahun yang dahulu tak sama dengan sekarang, maklumlah umur dah masuk setengah 4 series. Ada cerita pulak tengah-tengah sibuk ni berlaku satu insiden luar jangkaan.

Lif kat opis takleh guna sebab berlaku kerosakan pada sumber elektrik. Paling bagusnya opis saya di tingkat 16, jadi terpaksalah turun tangga (syukur bukan naik tangga). Walaupun turun tangga tapi 16 tingkat tu kena menapak, lebih 100 anak tangga. Sampai tingkat bawah terasa berdenyut tumit, macam rasa nak "cramp".

Tanya kawan-kawan, supplemen mana yang boleh rekomen untuk sakit dan lenguh kaki?. Mereka cadangkan saya ambil OsteMatrix sebab antara kebaikan OsteMatrix ialah kerana ia mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum dan boron. Salah satu manfaatnya ialah ia dapat mengatasi kekejangan dan rasa kebas, sakit sendi dan artristis.


Setelah mengambil supplemen ini untuk beberapa hari terasa perubahan, sakit kaki dan lenguh tu rasa kurang dan badan rasa ringan.

Pada masa itu juga saya google di internet dan kebanyakkan maklumat yang saya jumpa memberi jawapan yang sama. Banyak testimoni yang saya jumpa mengatakan ia betul-betul berkesan.



Kalau nak banding harga Ostematrix dengan produk yang sama dengannya jauh lebih murah dari produk lain. Saya buat andaian, sebotol Ostematrix ada 120 biji pada harga RM61.00 (S.M) maknanya 1 biji bersamaan 51 sen. Satu hari kena makan 2 biji sahaja. Jadi untuk satu botol tu boleh guna hingga 2 bulan. Secara purata 1 bulan hanya RM 30.00 sahaja. Yang paling penting value produk Shaklee adalah terbaik.

No comments:

Post a Comment