Saturday, January 11, 2014

Vitamin B Satu Keperluan Lengkap Untuk Badan




Pengambilan Vitamin B amat penting untuk memastikan tahap kesihatan badan berada dalam keadaan sempurna. Fungsi Vitamin B ialah untuk menjaga sistem sarat, menyerap nutrient serta menjaga sistem penghadaman.

Dalam kehidupan seharian, kita selalu menikmati makanan yang mengandungi Vitamin B seperti kacang hijau, gandum, susu, beras, ikan, kentang manis, daging dan banyak lagi. Tetapi kita perlu tahu bahawa Vitamin B yang lengkap atau B-Complex terdiri dari 8 jenis vitamin iaitu thiami(B1), riboflavin(B2), niacin(B3), pantothenic acid(B5), pyridoxine(B6), folic acid(B9), cobalamin(B12) dan biotin.

Antara kebaikan Vitamin B-Complex ialah :-


  • Dapat membantu kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran.
  • Mencegah barah serviks.
  • Mencegah penyakit jantung dan kecacatan spina.
  • Mengurangkan rasa lesu dan tekanan emosi.
  • Menukarkan makanan kepada tenaga.
  • Menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular yang lebih baik.
Keperluan kepada Vitamin B adalah penting kepada golongan yang menghadapi tekanan dan beban kerja yang banyak, tidak fokus kepada pekerjaan, selalu terdedah kepada pancaran sinaran matahari, penghidap kencing manis, darah tinggi dan migran, wanita yang mengandung, berpantang selepas bersalin serta menyusukan anak, ia juga baik kepada wanita yang ingin meningkatkan tahap kesuburan (ingin mengandung).


B-Complex

Vitamin B Penting untuk Kesihatan yang baik

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.


•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu   badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*


•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu       tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Dapatkan Vitamin B-Complex untuk membantu fungsi tubuh anda dan semestinya pilihan terbaik adalah dari Vitamin B-Complex Shaklee. Dapatkan harga istimewa dari saya :


Zakiah Hj Suboh
Shaklee Independent Distributor [ID No. 1097108]
sms/whatsapp 019 7593428 | anazacky@gmail.com |

No comments:

Post a Comment