Sunday, March 23, 2014

Jaga Kesihatan Sendi Kita Dengan Advanced Joint Health Tablet


Umur kita semakin lama semakin meningkat. Sendi kita pun begitu juga. Sendi terdiri daripada tulang rawan, tendon, ligamen dan cecair sinovia (pelincir) yang membantu memberi kesihatan pada pergerakan anggota badan.

Kerosakan tulang rawan berlaku selari dengan meningkatnya umur kita. Lebih-lebih lagi dengan tekanan fizikal yang berterusan akibat dari pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Situasi begini disebabkan oleh joint discomfort yang sering berlaku kepada orang-orang tua malah kita sendiri sering rasa sakit menangkap tulang belakang, tengkuk, lutut dan sebagainya.


Advanced Joint Health Tablet Shaklee adalah makanan tambahan yang memelihara sendi tubuh badan kita. Kesanya boleh dilihat seawal 5 hari selepas penggunaan. Suplemen ini dapat memberi kebaikan kepada sendi kita dengan 3 cara iaitu :-


  1. Meningkatkan Keselesaan Sendi melalui ekstrak Boswellia yang berfungsi sebagai agen anti-radang semulajadi, menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi. Ia digunakan dalam perubatan Ayuverdic lebih 5000 tahun yang lalu untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis. Acid Boswellia adalah komponen utama aktif dalam ekstrak Boswellia.
  2. Meningkatkan Kesan Kusyen dengan ekstrak jagung melalui glukosamine yang merupakan komponen utama dalam pembentukan blok utama tulang rawan dan bendalir sinovia bertindak sebagai bahan pelincir sendi. Ia juga berfungsi untuk meningkatkan sokogan kusyen sendi dan memelihara tulang rawan.
  3. Memelihara Kesihatan Tisu Penyambung melalui komponen nutrien penting untuk kesihatan sendi iaitu vitamin C yang merupakan nutrien penting sintesis kolagen. Selain itu zink, copper dan maganese merupakan co-factor enzim yang membina kolagen dan glukosaminoglikan (kompenan tisu penyambung).

Suplemen ini amat sesuai diambil oleh kedua ibubapa kita atau mereka yang mahu memastikan kesihatan sendi pada tahap optimum kerana pencegahan awal adalah lebih baik untuk masa depan kita. Yang pastinya kesihatan sendi akan menyusut selari dengan peningkatan usia kita. Sesuai kepada mereka yang sering sakit sendi yang mana dah rasa longgar dan rasa lenguh akibat terlalu lama melakukan kerja-kerja rumah mahupun melakukan rutin kerja seharian di opis.


No comments:

Post a Comment