Saturday, October 4, 2014

Mealshakes! Buat Anak-Anakku Sayang


Wah macam "happening" tajuk post kali ni.

Anak-anak saya memang suka benor minum Mealshakes ni!. Sekarang ni mereka dah pandai bancuh sendiri campur sedikit ESP dan Milo. Mereka kata rasanya sedap dan perut rasa kenyang. Amboi!!

Untuk pengetahuan semua yang belum tahu apa itu Mealshakes, mari terus baca post kali ini!.

Mealshakes ni adalah makanan tambahan yang kaya dengan protein dan kalsium. Selain itu, ia juga diperkaya dengan 19 jenis vitamin seperti Vitamin A, B12, B6, C, E, D, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Biotin dan Niacin.

Ia juga mengandungi mineral-mineral penting seperti kalsium, iodin, besi, fosforus, magnesium, selenium, molybdenum, zink dan juga 9 jenis asid amino yang diperlukan badan. Menurut Nutritionist Shaklee, Mealshakes mengandungi protein yang "segera" diserap oleh badan kerana ia memang semulajadi dalam bentuk asid amino dan ia tidak menganggu buah pinggang.


Berbanding dengan protein yang datang dari ikan, ayam dan sebagainya, ia perlu ditukar ke bentuk asid amino dahulu dan barulah ia boleh diserap oleh badan.

Vitamin Shaklee adalah yang paling berkualiti dan mampu dimiliki oleh rakyat Malaysia. Kanak-kanak 12 tahun ke bawah boleh ambil 1 sudu teh sahaja sehari. Jadi 1 tin boleh tahan 2-3 bulan dan kosnya sekitar RM30 sahaja sebulan.

Kita boleh beli pakaian anak-anak kita RM50 sepasang dan boleh makan di fast food restaurant berbelanja berpuluh ringgit. Takkan untuk belanja supplemen kurang RM50 sebulan pun rasa mahal. Ini adalah pelaburan jangka panjang yang baik untuk kesihatan anak-anak kita.

Kanak-kanak zaman ini hanya suka makan "junk food" dan kurang gemar makan sayur. Kekurangan nutrisi yang mungkin mudah sakit seperti demam, selsema dan seterusnya kita akan berbelanja lebih untuk kos perubatan.

Cara minum Mealshakes pun senang hanya tambah 1 sudu teh ke dalam susu atau apa-apa minuman anak-anak. Bagi yang dewasa ambil 1 sudu besar sehari dan ia sangat sesuai untuk seisi keluarga. Rasa Mealshakes memang sedap semacam aiskrim vanilla sememangya disukai kanak-kanak. Bagi ibubapa yang pentingkan kualiti hidup dan mahukan anak-anak sihat dan pintar, Mealshakes adalah pilihan terbaik.

No comments:

Post a Comment